• Ulrika Gedin

SUMMERING 2017

Uppdaterat: 24 sep. 2021

Vi börjar först med en snabbsummering av 2016 då det hände en hel del i företaget. Den stora händelsen var flytten till en helt ny salong! Vi fick möjligheten att ta över en lokal på 122 kvm på välkända Valhallavägen med bra förbindelser.

Problemet var att lokalen var en gammal pub så mycket behövde göras! Helomfattande ombyggnad av väggar, tak och golv.



Men efter 2 månader med som mest 10 hantverkare på plats samtidigt stod den nya lokalen klar i Oktober.

Med väntrum, reception och 5 enskilda behandlingsrum med allt som behövs i hygienväg! Och med större lokal kunde vi även utöka verksamheten med mer personal för att erbjuda fler tjänster.



För mig slutade året fulländat på ett mer personligt plan då jag födde en liten flicka den 17 December, vår fina "lillasyster".

Så året 2017 började för mig med 3 månaders mammaledighet innan jag i Mars var tillbaka för att ta hand om mina kunder igen. 65 % av de jag tog emot 2017 är återkommande "gamla" kunder från 4 år tillbaka, vilket jag är oerhört glad för och bevisar att de är nöjda och vill komma tillbaka.

Övriga är nya kunder som jag även försöker hinna ta emot. Väntetiderna blev något längre detta år då jag fortsatt varit till hälften mammaledig. Men även hade en ännu större salong att ta hand om, och allt "bakom kulisserna" som tillkommer.



För de som är nyfikna innebär det bla marknadsföring av salongen och övriga 5 kollegorna, kundservice (ca 30 mail om dagen), bokningar och ombokningar, inköp av material till salongen och kontakt med leverantörer, löpnade dagliga uppdateringar och underhåll av sociala medier såsom facebok och instagram men även hemsida och bokningssida. Kontroll av personalens arbetskvalitet och resultat. Salongens renlighet och hygienstatus. Kontakt med läkemedelsverket och kommunens miljö och hälsoenhet. Allt ska löpa på och viktigast av allt är våra kunders nöjdhet!

Och när året summerats har omsättningen gått i en fin positiv kurva och jag själv har lyckats utföra totalt 477 behandlingar under året.


Övrigt som skett under 2017 i företaget:

- Ny webshop har öppnats

- Nya tjänster såsom fransförlängning och lashlift har införts

- Nya produkter till försäljning i salongen bla. Nanolash, Tan Can och Grande Lips

-Ny receptionisttjänst (växel) för service vid bokningar

-Ulrika har gått 2 vidareutbildningar

-Diana har gått 3 vidareutbildningar

-Vi har tagit in och testat och bytt ut arbetsmaterial (vi vill alltid jobba med det senaste, säkraste och bästa produkterna!)

-Vi har varit värdar för en masterclass inom eyeliner och läppar med Andrea Toth (välkänd tränare från england).

-Daniel har deltagit på 2 mässor med vår lasermaskin

-Vi har omskrivits i 3 bloggar och 1 tidningsartikel

-Vi har varit sponsorer på 1 gala

-Vi har uppnått 14 600 följare på instagram

- 3 244 följare på facebook

- 91 913 besök på hemsidan

- 1 944 bokningar



En liten tråkig nyhet: För några veckor sedan stod en kran på i ett intilliggande rum (inte vår lokal). Men som resulterade i en översvämmning av vatten i hela vårat vänterum och reception samt kundtoalett. Vårat golv drog åt sig vatten och gipsväggar likaså. Resultatet är nu ett förstört vågigt golv i halva lokalen samt fuktskador i både underliggande golv och 4 väggar.

Enligt undersökningar från försäkringsbolagets tekniker kommer vi någon gång under 2018 behöva stänga salongen i minst 6 veckor och behöva riva hela receptionen och sedan bygga nytt.

Nyheter framöver är bland annat att vi kommer ta in världens främsta lasermaskin för borttagning av hår! En Alexandritelaser från Italienska DEKA.

Men vi vet av erfarenhet att 2018 kommer fyllas med mycket mer än så, så håll utkik genom att följa oss på instagram eller facebook! Vi vill även passa på att tacka alla våra fina kunder som varit hos oss under året.

Stort tack och på återseende!

14 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla